fredag 11 juni 2010

Vi kör igen!




Sådärja! Skapade den här bloggen för ca 1 år sen men hade inget att nischa in mig på så det blev inge bra. Men nu på äldre dagar har jag börjat pyssla :) Det är lite som terapi..



Ja precis, sånt man sysslade med när man var 7 år och gick på lekis. Det började med inriktning på tv-spel (som jag älskar), Nintendo 8-bitars, Supernintendo m m. Sånt som är lätt att lägga men som ändå blir ruskigt snyggt. Det finns huuuur mycket somhelst att lägga. Finns personer som "plattat" t ex en egen super mario-värld och prytt väggen med. Skulle jag med vilja göra men det får bli när vi flyttat till större och får ett extra rum :) Nu pryder jag väggarna på jobbet med mina tv-spelsalster istället. Där finns hur mycket vita, kala väggar somhelst att "pimpa". :D




Glasunderlägg av svampar jag gjort.



Efter ett tag vill man ju komma vidare, jag menar tv-spelsbiten är väldigt rolig och lätt, men man vill ändå avancera lite. Då finns det ju diverse program där man kan lägga in egna bilder, t ex porträtt och få ut mönster. Där kan man gå loss och välja vilka färger, storlek, upplösning man vill ha. Det finns oändligt med möjligheter. Men för att få det riktigt bra så får man göra en ganska stor tavla och det kommer ta tiiiiiid. Kommer tipsa lite om hur man kan gå tillväga om jag fortsätter med det här bloggandet.















Här är
ett porträtt jag gjort på min brorson Leon. Till vänster har vi originalbilden och jämte den det inramade resultatet.
Jag använder mig av ett program som heter "Perler" som en kille vid namn Snild Dolkow har gjort. Mycket användbart! Tack Snild :)

Det är väl tänkt att jag ska lägga upp mer grejer här eftersom. Ska försöka uppdatera med jämna mellanrum.

Den här bloggen kommer antagligen inte bara handla om pärlplattandet. Kommer jag på nåt annat att skriva dyker förmodligen det upp här med.







1 kommentar:

  1. Hjälp vad fint, jag blev jättesugen på att börja själv

    SvaraRadera